4D35A4CC-CDD1-4189-9E9B-6DBF6E0433C4

Deel deze interventie:

Emotieregulatietraining

Voor wie Cliënt
Doelgroep Slechthorende en dove volwassenen; naast het gehoorverlies kan er sprake zijn van andere problematiek.
Leeftijd 18+
Doel De cliënten leren in groepsverband hoe zij emoties kunnen herkennen en onder controle kunnen houden, zodat zij sociale vaardigheden kunnen toepassen. Het doel is dat cliënten minder in conflict raken en/of emoties onderdrukken.
Beheerder GGMD
Contact contact@ggmd.nl

Meer interventies

Online voorlichtingsmodules over CMB en OC

Mensen met CMB hebben een aantal beperkingen tegelijk die praten of het begrijpen van taal moeilijk maken. Deze beperkingen zorgen ervoor dat de communicatie met anderen moeizaam verloopt. Ze hebben deze problemen vaak al vanaf hun geboorte. Maar het kan ook komen door een ziekte of een ongeluk.
In 5 online voorlichtingsmodules kun je lezen wat communicatie eigenlijk is en wat er gebeurt als we elkaar niet begrijpen. We gaan in op de kenmerken van CMB, hoe je contact maakt met iemand met CMB en hoe je de communicatie van jou én de ander kunt versterken. Het gebruik van OC speelt daarin een grote rol. Maar wat is OC en hoe gebruik je dit? Dat leer je in de modules.

Meer informatie

BreakOut4TOS

Met BreakOut4TOS ontdekken jongeren en jongvolwassenen met TOS wat ze willen en nodig hebben in het echte leven; het leven van een volwassene. Ze leren zichzelf beter kennen doordat ze in groepsverband en onder begeleiding van twee behandelaars bewust worden van de thema’s die spelen op weg naar zelfstandigheid. Ze vergroten hun communicatieve redzaamheid en er is aandacht voor de transfer van inzichten naar situaties buiten de groep.

Meer informatie

Ontwikkelleerlijnen Van nul tot taal

De ontwikkelleerlijnen (OLL) zijn observatieschalen die worden gebruikt in de vroegbehandeling en ambulante behandeling binnen Auris Zorg. Het beschrijft de stappen/mijlpalen van de ontwikkeling van het typisch ontwikkelende kind. De OLL worden eens per drie maanden ingevuld door verschillende disciplines, zodat men kan na gaan hoe een cliënt zich ontwikkelt ten opzichte van het typisch ontwikkelde kind.

Meer informatie